Saturday 24 September 2011

0 Siri 2 - Vietnam

Hari kedua di Vietnam sememangnye membuka lembaran baru tentang pengalaman yg tak dapat diperolehi dimana-mana melainkan kite sendiri melaluinye. Lepas sarapan dalam bilik je bersama dgn roti walaupun telah diyakinkan oleh tourist guide tahap keHALALnya tapi aku lebih suka mengambil langkah berhati-hati untuk lebih keyakinan. Pengalaman di Chiangmai, 2010 sudah cukup mengajar aku betapa lebih baik kita membawa makanan sendiri daripada sarapan pagi hotel. Masa aku ke Jepun dulu pun aku bawa bekal serunding begitu juga masa aku ke Beijing,China. Melainkan kalau dah dibawa ke restoran Muslim baru la keraguan tu hilang dgn sendirinya. Perjalanan pagi tue dijadualkan bermula seawal  7.30 pagi kerana kami akan dibawa ke Cu Chi Tunnel. Terpaksa keluar awal untuk mengelak tersangkut dalam kesesakan pagi. dan tempoh perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jam.
"Keserabutan" yang kurang dahsyat berbanding apa yg aku lihat di Beijing.

Motosikal pengangkutan utama di sini.
Jangkaan aku meleset apabila kami tersangkut dalam kesesakan jalan di HCMC nie. Melancong dalam group besar nie biasa la ada macam kerenah...yang lambat tue adat la.Aku kongsikan warna-warna kehidupan masyarakat Vietnam dalam kesesakan pagi.









Terlalu lama menggu dalam bas dan takde keje lain Fath le jadi model aku.  Dia pun pandai pulak melayan.



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...