Saturday 19 November 2011

0 Hari Konvokesyen Tadika Mindaku Bestari

Hari ahad baru-baru ni 13 Nov 2011 aku ke Orient Star Lumut untuk majlis konvo Fathullah. Bermula pukul 2 petang dan berakhir lewat petang. Nama majlis konvo tapi aku tak nampak Fathullah pakai jubah graduasi sekadar menari lambada.Itu je... Bayaran RM60 untuk menghadiri majlis ni tapi sekadar makan beberapa potong kek dan takde langsung majlis bergambar graduasi. Duduk pulak dalam dewan yang bersempit-sempit dgn ratusan manusia. Macam biasa ibu Fathullah mula la memberi komen kepada salah seorang staff taska dgn ayat "membunuh" sehingga terkedu dia. Memang kiteorg rasa tertipu. Tiada berselindung kalau tak puas hati... teringat aku kes Fathullah dijangkiti denggi dan hospital buat acuh tak acuh je seolah macam nyawa anak aku ni tak berharga. Maklum la aku golongan marhaen takde title kehormat, tapi silap banyak la bila aku tulis surat ke pengarah hospital bersama salinan ke pengarah kesihatan negeri dgn rujukan dari hospital swasta. Baru la nak terhegeh-hegeh buat pemeriksaan setiap minggu, ambil sampel la...ah mentaliti gov servant. Nasib baik masa kejadian aku takde sekadar dapat input dari isteri aku kalau tak dgn nama staff tu sekali aku forwad ke pengarah kesihatan negeri. Ambik kau...


Gaya gedik


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...