Tuesday 17 January 2012

0 Gila Doroyan : Maosang King @ Musang King

Untuk rekod...inilah  doroyan paling mahal penah aku makan mana taknye RM23/kg ingat nak ambik dua bijik tapi tak sanggup nak menerbangkan sehelai duit hijau dan beberapa duit merah hanya kerana tekak dan nafsu sementara ini. Last aku ambik  sebijik je tu pun dah 2 kilo lebih dan mamat penjual ni bagi la diskaun  katenya RM20/kg. So terbang je le sekeping duit hijau. Ikut aku memang tak beli la tapi dek kerana isteri tersayang mengkenen-kenen macam teringin takde hal la. Beli je la buat sekali dan selamanya takkan beli dah. Orang bagi lain la. Doroyan D24 pun ada jual kat situ tapi mesti cari doroyan rare kalau setakat D24 kat pasaraya pun banyak.
Doroyan ni kelebihannya isi tebal yang amat sangat dan bijiknye kecik aje. Makan 2 ulas pun dah tak lalu rasanye... nak sedap lagi masuk peti ais, lagi menarik rasanye. apepun antara doroyan musang king VS doroyan kampung VS doroyan kebun aku @doroyan kahwin. Sedap lagi doroyan kahwin...serius. Nape ?
Isi tak tebal..sedang2 aje. biji tak terlalu besar macam doroyan kampung..tak tau la korg tekak masing2. Kawan aku cakap harga ni kira murah kalau harga biasa kat Balik Pulau, Penang sekilo RM60..erkkk..bukan mangko lagi jadi tempoyak dah kalo rege camtu..Kiteorg memang gila doroyan..aku masih ingat masih ingat first honeymoon ditaja kat Phuket..buat keje gila tengok doroyan yang dijual kat tepi jalan memang menggiurkan beli dan bawak balik ke hotel..padahal terang2 ada sign tak boleh bawak doroyan ke hotel...yela makanan eksotik mat saleh cakap. Buka dalam bilik hotel satu bilik bau doroyan. Kalau korg tengok pun korg pasti tergoda yela industri pertanian Siam memang terbukti advance dari kite.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...