Friday, 20 January 2012

0 Iqra : Bacalah anakku

Buku Iqra  yang bawak ke tadika lama dia dah ilang.Tanya dan tanya dan mintak dicari akhirnya dapat tau hilang. Panas je aku..ari tu masa daftar gatal sangat nak sume. Senang le simpan kat sini..bla...bla... Ibunye pesan simpan jilid 1 dah la, bila dah abis bagi pulak jilid 2 tapi jenis spesis degil...last skali lebuh gitu je.Aku pun malas nak bising2, kalau nak boleh tapi kalau aku bersuara memang pedih la nanti.Tak kira dah sape ko...kalau aku betul nasib ko le kena sembur dgn aku. Wife aku memang paham sangat la.
Ape la sangat buku Iqra, brape sen sangat la ?..ye la betul la korang cakap tu tapi bukan harga jadi persoalan nilai sentimental pada buku tu sendiri yang buat aku terkilan. Buku tu asalnya kepunyaan arwah atuk aku, hanya buku tu je yang mengingatkan aku pada arwah atuk aku..bila dia meninggal aku ambik buku tu dan simpan.Wife aku balut lawa2 dan bagi anak aku pulak. So, sendri pikir la. Buku tu juga arwah guna untuk mengajar di sekolah agama rakyat...macam mana aku tau?..sebab aku salah seorang yang belajor kat situ. Bila Fath masuk tadika Islam ni aku terpaksa beli baru bezanya yang ni dah dijilidkan sekali dari siri 1 ~ 6.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...