Thursday 22 December 2011

1 Dari Simpang Pulai - Gunung Semanggol - Bukit Merah - Sg Petani - Perlis

Perjalanan yang merangkumi 4 destinasi dgn 4 tujuan, memenuhi 2 undangan perkahwinan,majlis doa selamat dan ziarah. Sahabat aku ayie melangsungkan perkahwinan di Bukit Merah dan kebetulan masa tue aku sampai awal jadi tak jumpe kawan2 lain dan pasangan mempelai. Masa tu pulak dah hujan. Ayie ni kawan aku masa di PUO dulu. Sebenarnya yang aku nak ceritakan hadiah yang aku dan wife belikan untuk dia. Sepasang kain pelikat, kain batik dan hadiah misteri...ha..cukupla aku bgtau misteri. Malam tue aku call ayie dan dia memang terkejut dan nasib baik buka dalam bilik. Ayie ni macam kawan se"penjahatan" masa kat poli dulu jadi macam2 cerita la yang ada. Kalau berlawak kasar pun takde hal. Sekarang nie dah jadi "penguatkuasa undang".

Buat Insp Ayie dan Mel : Selamat Pengantin Baru.
Aku kecewa jugak tak  dapat jumpe kawan2 se"penjahatan" yang lain. Yun @Younismo tak dapat datang, Zalie adiknye melangsungkan perkahwinan. Yang bestnya ayie bgtau Fahmi @Kuda Hitam datang pulak dari Ipoh. Padahal selama hari nie tak dgr cite langsung.

Pembalut hadiah pun cari kat Pekan Semanggol.
Malam tue tido homestay kat Bukit Merah. Sewa yang berpatutan dan sesuai la dgn keadaan. Pagi esoknye ingat nak bawak budak2 ni ke pulau orang utan tapi mengenangkan orang ramai terus batalkan niat. Tak sanggup nak tunggu lama, Alisya pulak dah tido.


Cadangan awal dalam perjalanan ke Perlis nak singgah ke Sungai Petani semata2 nak cari Radix Fried Chicken. Tempatnye aku tak tahu dan jenuh jugak la nak mencarinya. Kiteorg ikut exit Sungai Petani Selatan kalau nak mudah lagi ikut exit utara, menghala ke Sungai Petani kedainye disebelah kanan.
Gambar ayam takde, dah makan baru teringat.
Sampai perlis pun dah lewat hampir maghrib, kat sana aku tempah homestay jugak. Puas hati sesangat dgn kadar sewa berbanding rumah yang kiteorg duduk. Luas dan lengkap. Esok pagi pergi pulak melawat pakcik wife aku kini sakit terlantar kat rumah. Buat Pakcik Man moga cepat sembuh dan banyakkan bersabar dgn ujian dari Allah SWT.
Rumah dalam Bandar Kangar.
Abangnye suke dok "rumah hotel" adiknye pun sama.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 comments:

eja mizie said...

haha...muka ai tak leh blah..muncung cm cencurut hahhahaha

Post a Comment


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...